torsdag, september 27, 2012

Huset blir HVITT..

..nærmere bestemt fargen refleksjon. Første strøket er snart ferdig. Skal ikke skryte på meg malingsjobben jeg nei. Vi har fått en til å male huset for oss. Jeg malte riktignok en halv vegg, og all ære til de som maler hus selv eller har det som yrke..for det er tidkrevende, ensformig og man må være nøye hvis det skal bli bra. Veide jo lenge for og i mot hvitt og fargen brun jord. Magefølelsen sa hvitt, så da ble det det. Vi hadde et kriterie; fargen skulle ikke ha en gultone og heller ikke bli grå. Derfor valgte vi å ha en farge med bittelitt sort i. Selv om vi egentlig var redde for at hvitt kunne bli blendende på vinteren og i sollys, og i tillegg vises skavanker osv. bedre. Men tror faktisk ikke fargen er så lys at det blir et problem. Har også en plan om å male ytterdørene i en kontrastfarge. Både verandaen og rekkverket må vi vente med til neste år pga. treverket. Rekkverket skal bli hvitt. (Jeg tror faktisk at magefølelsen hadde rett denne gangen, som de fleste andre ganger, men det skal jeg ikke stadfeste for tidlig..)






















Bildet tatt like før det ble mørkt i kveld, så kan vel ikke si at det er av beste kvalitet. Det er bare utbygget nede og stolper som er igjen av første strøk + mønet. Der skal kledningen (?) skiftes ut først. 

Vebjørn er fortsatt i dårlig form, så spøker for hjemmedag i morgen. Det er heldigvis ingen krise ettersom jeg har "fri" på fredager. Får se hvordan formen hans er i morgen tidlig. Synes så synd på han når han er lei, sliten og sytete. Han får jo ikke til å si eksakt hva som plager han. Nå ligger han å sutrer i senga si. Sovner vel forhåpentligvis snart ettersom han er veldig trøtt. En god natts søvn gjør vel susen. Karina er bare i vigør, slik som hun stort sett er. Tror nok det gjør godt med helg - på alle mann. Har hatt en veldig hektisk dag på jobb. Vi kom (takket være mamma) i mål såvidt. Kjekt med besteforeldre som kan hente i barnehgen når tiden ikke strekker til. Hun skulle uansett komme ettersom jeg spiller fotball på torsdager. Vi gleder oss ikke bare på helg, vi gleder oss også stort til pappa Erling kommer hjem over helga! Som jeg nevnte tidligere: LUKSUS! Vips, så slokna den lille karen på soverommet også :)

post signature

Ingen kommentarer: