mandag, september 24, 2012

Ja, mer tid!

Vigdis, dama bak bloggen jegerjonathan hadde et veldig treffende innlegg tidligere i dag. Var akkurat som om jeg skulle ha skrevet det selv. Hun hadde, som mange andre, lest vg på lørdag der det stod stort på hele framsida: "bruk mer tid på barna...ellers vil du angre". Og jeg føler det på akkurat samme måte som henne, at jeg ofte er halvveis tilstede ettersom det blir mye mac, mobil og husarbeid som "må" gjøres midt oppi alt. Leste såklart fremsiden på tur til fotballkamp like etter at jeg hadde levert barna på overnatting..
Vi har faktisk blitt flinkere i det siste med tanke på bruk av mac. Ettersom jeg sitter foran macen omtrent hele arbeidsdagen, så har jeg innført macfri tid for meg selv fra jeg kommer hjem og til ungene er lagt og husarbeidet er unnagjort. Vel, ikke alltid det blir sånn. Det å sortere sokker er nok ikke det mest spennende jeg gjør, men høyst nødvendig. og det er alltid noe man bare "må" sjekke. Men prøver i hvertfall å bruke det meste av min tid fra kl. 16-19 sammen me barna. Det siste året har vi brukt omtrent all tid vi har hatt til overs på husbygging og oppussing, noe som også har resultert i mindre tid med de to små. Skal ikke legge skjul på at den dårlige samvittigheten kommer snikende ganske ofte..kjenner at det er veldig greit at påbyggingsprosjektet nærmer seg slutten. Tror det er viktig å senke skuldrene og prøve å konsentrere seg om barnas verden, i stedet for å bare være halvveis til stede. Selv om det tilsier at middagsrotet må stå litt lengre på bordet og at bleier, leker og klær ligger strødd rundt omkring..

Så Vigdis, svaret på om det er noen som kjenner seg litt igjen er JA.


 Her er vel Vebjørn såvidt et par uker gammel. Stolt storesøster passer på. Må ta vare på de stundende man har ettersom tida flyr avgårde..

post signature

Ingen kommentarer: