mandag, februar 14, 2011

Planlegging av barnerom

Er vel noen måneder til vi kan begynne å pusse opp barnerom, men er ikke dermed sagt at det ikke kan planlegges. Det har vel strengt tatt vært planlagt i flere år, men er først nå planene kan realiseres. Som med masse annet, har jeg ombestemt meg opptil flere ganger med tanke på farger, stiler osv. Det jeg har kommet frem til er at begge barerommene må være:
* Praktiske og funksjonelle
* Inneholde en viss grad av farger
* Ha logiske løsninger
* Rom som kan vokse med barnet

Har satt sammen noen fine farger. Blir nok ikke overrasket om det dukker opp noe lilla på jenterommet og noe grått/blått på gutterommet. En ting er sikkert, det blir IKKE et helrosa jenterom eller et helblått gutterom. Henter forresten masse inspirasjon på ulike blogger. F.eks. foreldremanualen.no og http://norskeinteriorblogger.blogspot.com.

post signature

1 kommentar:

Unknown sa...

Hei:)Da er vi to :)))Holder på med planlegging av 3 nye barnerom og det er ikke lett men utrolig gøy:)Mange planer og farger i hodet og helt enig med deg !! Jeg også prøver å unngå mye BLÅTT,jeg er så lei blått:( Jeg skal mikse litt stiler med gammelt og nytt men som du sier så må det være funksjonelt og i mitt tilfelle er de jo så små. Lykke til ihvertfall vi får blogges litt om det :)